Pages

Wednesday, March 6, 2013

Salam Satu Petang~

Assalamualaikum...

Hari ini petang agak sunyi. Mungkin sebab ramai lagi yang belum balik dari kerja kan. Aku pula sedang menyibukkan diri membuat sesuatu. Nak tahu apa? (^_^)

Tiada yang menarik sebenarnya. Aku sekarang sedang menyibukkan diri dalam dunia penulisan. Sebenarnya aku sudah lama minat bidang penulisan tapi aku malas. Hehe... Aku kembali pun sebab rakan aku yang galakkan aku. Nama dia Rozana. Dia yang galakkan aku untuk menulis.

Nak dijadikan cerita sekarang, aku memang tengah menulis pun a.k.a menaip. Tema aku lebih bersifat Islamik. Maksudnya aku suka untuk selitkan cerita-cerita Nabi, ayat-ayat AlQuran dan hadis-hadis supaya pembaca bukan sahaja dapat menikmati penulisan tapi sekaligus dapat ilmu daripada apa yang aku cuba sampaikan. Kiranya salah satu cara untuk aku berdakwah. Kita semua kan pendakwah atau dai'e. Pelbagai cara boleh dilakukan dan aku pilih menggunakan teknologi. :)

Tapi sekarang aku keliru. Aku buat cerpen atau novel ini? Macam panjang pula tapi aku teruskan juga. Jika sudah siap, pandailah aku edit nanti. Hehe... Aku tiada idea sebenarnya nak sambung apa. Jadi aku merapu sekejap di sini sambil minum secawan milo panas+susu kambing hi-goat.

Okay. Sampai di sini sahaja. Moga kamu semua menikmati petang yang indah ini. Jangan lupa doakan saudara kita di Lahad Datu, Semporna, Tawau, Kunak. Moga Allah memelihara keamanan di Sabah ini. Amiiiin.... Assalamualaikum. :)

No comments:



Daisypath Friendship tickers